W wielu kampaniach reklamowych bierze się pod uwagę promocje w social media, na takich platformach, jak Instagram, Facebook, fora internetowe o tematyce zgodną z branżą.
Możemy stosować reklamę banerową, artykuły reklamowe, jak również wiele innych nowoczesnych form promocyjnych. W przypadku mediów społecznościowych mamy możliwość wykupienia reklam płatnych, jak również skorzystania z bardzo ciekawych rozwiązań, takich jak Facebook Live, które pozwalają na przygotowanie transmisji wideo na żywo.
Transmisja wideo na żywo w usłudze Facebook Live
Tworząc strategię promocyjną warto uwzględnić media interaktywne, wideo, czat z użytkownikami. Facebook Live posiada bardzo wiele ciekawych rozwiązań, będą to przykładowo ankiety, które możemy prowadzić podczas strumieniowania video. Jeżeli chcemy stworzyć wideo, może być to nowe wydarzenie lub też wideo na grupie, możemy poinformować o streamingu w aktualnościach na naszej stronie Facebook. Dobrym pomysłem może być także nagranie zwiastuna, zajawki, w której podamy informacje dotyczące godziny oraz daty transmisji na żywo. Warto zwrócić uwagę na aspekty techniczne, jakość sprzętu, niekiedy kamera standardowo instalowana w laptopie może być niewystarczająca, zwłaszcza jeżeli będziemy nagrywali przy słabszym oświetleniu. Podobnie, możemy wybrać lepszej jakości mikrofon, może być to także model przypinany do ubrania, aby uzyskać jak najlepszą jakość dźwięku. Przed relacją na żywo warto sprawdzić ustawienie kamery, wybrać najbardziej korzystny kadr.
Wydarzenie możemy promować poprzez naszą listę mailingową, promować także na wielu kanałach Facebooka czy też w innych mediach społecznościowych, takich jak Twitter Linkedin, Instagram czy też YouTube. Facebook Live to możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców, która będzie zainteresowana naszym towarem czy też usługą. Często reklama interaktywna przynosi dużo więcej korzyści, jedną z nich jest możliwość zebrania informacji na temat oczekiwań klientów, którzy będą zadawali pytania na czacie, wypełnią także ankietę. Dzięki temu agencja marketingowa może pozyskać bardzo wiele przydatnych informacji dotyczących oczekiwań klientów, dowiemy się także, co możemy poprawić w naszej ofercie.
Kampanie marketingowe często będą wykorzystywały media społecznościowe, takie jak facebook transmisja na żywo może być bardzo ciekawym dodatkiem do innych form reklamy na naszej grupie. Wideo na żywo może być okazją do lepszego przedstawienia naszego towaru niż statyczne zdjęcia na stronie internetowej. Podobnie, możemy także lepiej przedstawić, zaprezentować nasze usługi.